הוועדה המיוחדת תדון על השימוש באיתור השב"כ לחייבי בידוד

איתי גדסי No Comments on הוועדה המיוחדת תדון על השימוש באיתור השב"כ לחייבי בידוד

לאחר החלטת הבג"צ כי הדבר דורש את הכרעת הכנסת: ועדת המשנה למודיעין ושירותים חשאיים, תדון הבוקר בבקשת הממשלה להארכת תוקף הסמכת שירות הביטחון הכללי לסייע במאמץ הלאומי לצמצום התפשטות נגיף הקורונה | כמה נכנסו לבידוד בעקבות איתור השב"כ? – בפנים

Blue and White party member and chairman of the Defense and Foreign Affairs Committee, Gaby Ashkenazi, leads a committee discussion on the data of the Ultra Orthodox recruits to the army, at the Knesset, on December 9, 2019. Photo by Yonatan Sindel/Flash90 *** Local Caption *** ועדת חוץ וביטחון כנסת גבי אשכנזי דיון זיוף נתוני מתגייסים חרדים צבא צהל צילום: Yonatan Sindel/Flash90
23:00
27.04.24
אתר קול חי No Comments on פרק ביצועים אחרון: אלו הקלידנים הטובים שיעלו לשלב הבא • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

הבוקר (חמישי) תחל ועדת המשנה למודיעין, שירותים חשאיים ושבויים ונעדרים, בראשות ח"כ גבי אשכנזי, לדון בבקשת הממשלה להארכת תוקף הסמכת שירות הביטחון הכללי לסייע במאמץ הלאומי לצמצום התפשטות נגיף הקורונה.

בקשת הממשלה להאריך את החלטת הממשלה בשבוע נוסף, באה על רקע פסק הדין של בית המשפט העליון שקבע כי בתום תקופת ההסמכה לא ניתן יהיה להסמיך את השב"כ לסייע בהתמודדות עם נגיף הקורונה באמצעות המנגנון הקבוע בחוק השב"כ, ואם המדינה תהיה מעוניינת בהמשך ההסדר, יהיה עליה לעגן הסמכה זו בחקיקה ראשית. ככל שיותנע הליך חקיקה, ניתן יהיה להאריך את תוקפה של ההחלטה לפרק זמן קצר נוסף שלא יעלה על שבועות ספורים, על מנת לאפשר את השלמתו של הליך זה.

עד כה קיבלה ועדת הכנסת לענייני שירות ארבעה דיווחים ממשרד הבריאות ומשירות הביטחון הכללי, כמתחייב מהחלטת הממשלה, ואשר הועברו לידיעת חברי ועדת המשנה לענייני מודיעין.

מהנתונים שהועברו על ידי הממשלה לוועדה אודות יעילות השימוש בכלי השב"כ, עולה כי במהלך התקופה העביר משרד הבריאות לשב"כ את פרטיהם של כ-15 אלף חולים, וכתוצאה מבדיקות השב"כ, שלח משרד הבריאות הודעות לכ-74 אלף אנשים שהיו במגע עם חולה אודות חובתם להיכנס לבידוד. עם זאת, מתוך 74 אלף אנשים אלו, רק כ-18 אלף, שהם כ-%24 מהאנשים שאותרו, נרשמו ברשימת חייבי הבידוד.  נתונים אודות מספר חייבי הבידוד שאותרו באמצעות פעילות שב"כ, ואובחנו בסופו של דבר כחולים – אינם בידי הוועדה כרגע.

ישיבת הוועדה תתקיים באולמות ועדת הפנים וועדת המדע בכנסת, והיא תועבר בשידור חי.



0 תגובות